Saknad

Saknar er därhemma.
Samtidigt vill jag vara här, äventyret har ju knappt hunnit börja.
Igår var första gången jag pratade med någon hemifrån (förutom mejlkontakt då).
Det kändes så otroligt skönt efteråt. Att få använda mitt eget modersmål och prata med någon som verkligen känner en.
De kallas ju inte nära och kära för att man vill ha dom långt borta, eller hur.
Jag träffar nästan aldrig Kim ensam, och med folk bland oss pratar vi ju såklart engelska mellan varandra. Därför kommer jag inte i kontakt med svenska förutom via skrift.
Jag och Anna tittade på film igår och helt i mina egna tankar frågade jag henne något på svenska, haha.
Jag saknar min familj, jag saknar Speedie. Jag saknar Melvin som lär sig nya saker hela tiden.
Jag vill träffa mina vänner och jag vill vakna upp bredvid Mårten.
Mia gjorde en otroligt fin film till mig och även om tårarna rinner får den mig alltid på bra humör.
Det är bara tre veckor tills hon är här! <3

Postat av: Mia

<3 Saknar dig också mitt underbara lilla blonda troll! Snart ses vi igen <3

2012-02-07 @ 14:43:33
URL: http://mias.papper.fi
Postat av: Syster

Vi saknar också dig <3

Men hoppas samtidigt att du får ett oförglömligt äventyr ;)

2012-02-07 @ 17:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?