Packningen

Packlistor, packande och planering brukar kännas lätt som en plätt. Oftast slinker det med en tröjja för mycket men tänk om. Tänk om det börjar regna och fem minuter senare blir jag påskiten av en fågel?
Då skulle man ha ångrat att man inte tog med den där extra tröjjan.
Att packa för ett halvår är däremot mera som att göra potatismos av banan. Ser likadant ut, men ack så lurad man blir.
Har som vanligt letat hjälp på internet, bland annat här.
Nu är det måndag kväll. Jag åker på onsdag morgon. Flera av mina vänner tappar nog hakan nu när jag avslöjar att jag inte börjat packa ännu.
Problemet är att jag vill ta med mig så mycket som möjligt. Jag har ingen aning om vad jag behöver för kläder där.
Packningslistan på fem sidor känns lite väl lång.
Pass, pengar, telefon och recept på kokosbollar. Allt man behöver.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?