Cubelles

Två av dessa underbara dagar i veckan som kallas helg, spenderade jag i Spanien.
Ett kort besök till Barcelona, Cubelles och Alberto.
Som han skulle ha sagt, fucking amazing!!!
Vi körde runt mycket i området, åkte upp till en mindre stad i bergen, åkte på små ringelvägar, gick barfota längs strandkanten och träffade hans vänner.
Den värmande spanska solen, och en röd finländare.
De hade nåt sorters jippo i staden på lördagkväll. En tvättäkta gatufest.
En öl för en euro, och som ni ser, jag fick påfyllning innan jag hann dricka upp den jag höll på med.
Albertos mamma kokade sina paradrätter åt oss, som köttbullar i tomatsås, paella, kroketter, tortilla...
Ja, hungrig behövde man inte gå.
Det var intressant att få bo hos en riktig spansk familj och få en inblick i deras liv.
Albertos vänner var urroliga, och även om nivån på engelskan var låg, ibland obefintlig, så försökte de kommunicera på ett eller annat sätt. "Nice to meet you, beautiful girl." "You, me, lets go" och kroppspråk fungerade även bra. De lärde mig nog några fula och mindre fula ord på katalanska också, men de har jag redan glömt bort.
Jag blev mycket väl omhändertagen, kände mig som en prinsessa.
Är säker på att vi kommer att träffas igen, frågan är bara när och var.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?