Drömmar

Jag började drömma om att åka på utbyte redan i början av tekniska.
Då stod Tyskland högst på min lista över möjliga länder. Inte långt senare dök också varmare länder som Spanien upp på listan. Att det i slutändan blev Nederländerna är en slump. Det fanns möjligheter att läsa mitt studieprogram och avståndet hemifrån kändes tryggt. Det är inte så lätt att hitta miljöteknik i alla yrkeshögskolor, speciellt inte där det erbjuds på engeska.
Hade pratat så länge om att komma bort från Vasa att jag till slut inte trodde att det skulle bli verklighet.
Jag älskar känslan av att ha förverkligat något, bara för mig själv.
Tror att det är viktigt för alla att ha drömmar.
På senaste tiden har jag alltmer börjat drömma om att växa upp.
Stadga mig, gå ut skolan, börja jobba, få rutiner, skaffa barn (skrev jag verkligen det där?!), bli vuxen helt enkelt.
Fast oroa er inte, det finns inget som tyder på det ännu.

Postat av: nina

Jag tror vi känner lite samma :D

2012-04-01 @ 19:18:16
URL: http://hagennina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?