Bryssel

Igår stod studiebesök till Bryssel på schemat. De flesta foton inifrån Europaparlamentet blev tagna med Al:s kamera, så de kanske kommer i ett senare skede.
Där presenterade en finsk dam eu för oss, och presentationen var över förväntan. Inte alls torr, utan väldigt lärorik.
Huvudmålet var Green week conference, som i år hade temat vatten.
Åt gratismat, drack gratisvin och tog gratis reklamsaker. Ja, gratis smakar lite bättre helt enkelt.
Måste erkänna att jag inte är helt säker på om detta hur är eu-parlamentet eller eu-kommissionen.
I väntan på en av presentationerna. Den vi valde på att gå hade temat "sustainable water management for a green economy". Väldigt hög nivå, mycket politik och det kändes verkligen att man var på ett ställe där det händer saker. Dessutom fick jag en liten nytändning med mina studier. Man förstod vad de pratade om, fick en liten inblick i yrkeslivet och blev up-to-date med aktuella frågor.
Efter konferensen fick vi gå och turista i centrum i en och en halv timme. Här är Grote markt  i Bryssel.
Om man tänker på sin dröm och samtidigt rör i denna kvinna så kommer drömmen att gå i uppfyllelse.
Mysiga barer på små gator. Ungefär denna storlek är det förresten på många barer i Breda också.
Symbolen för Bryssel, den kissande pojken.
Vädret var super! Vi svettades som grisar. Bryssel var en intressant stad, även om vi bara hann se absoluta centrum på vår fritid.
Nästan hela vår grupp!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?