Home sweet home nr 2.

När planet landade i Amsterdam var det återigen som att komma hem.

Cykeln stod kvar vid tågstationen, dock hade någon stulit mina lampor, men det är smällar man får ta.

Tog inte så värst många bilder när jag var hemma (i skärgården alltså), var alltför upptagen med att njuta av tillvaron. Några bilder blev ändå knäppta och tänkte bjuda på en del av dem nu.

Mellanlandning i Stockholm. Ser ni killen i turkos hoodie? Jag fick för mig att han var känd och smygfotade honom. Har ingen aning om vem han är.

Kunde än en gång glädjas över vår unika tvåspråkighet.

Promenader med det bästa sällskapet i det vackraste vädret.

Träffade Sofia och som vanligt blev vi ursnygga på kort.

Jepp, snön fanns ännu kvar. Och havet, underbara havet.

Kaffe på Waynes, som tydligen inte heter Waynes mera utan något betydligt mer krångligt (Aschgan?).

Blev uppdaterad med senaste skvallret från skolan, och lyckades ta en bild där dessa två damer liknar varandra. Man blir som man umgås, eller vad brukar de säga.

Vårrullar på lördag natt, ett måste. Med underbara Mia dessutom. Vi gick även en runda förbi ollis, som såg ut precis som förr.

Hann även med besök till fammo, som var hemma från Åland, mommo och moffa, gosa enormt med Speedie, som för tillfället bytte päls, så ni vet hur man ser ut efteråt, dricka te med min käre Ro, och umgås med familjen. Lyckades just klämma in 7 kommatecken i föregående mening., det ni!

Förstås fanns det många saker som jag inte hann med, Evelina var i Närpes, Emma i Turkiet och man hinner inte träffa alla på bara några dagar.

Nu har jag dessutom börjat inse att mitt utbyte snart kommer att ta slut och resan hem är redan bokad.

21 juni står jag med båda fötterna på finsk mark igen.

Så nu vill jag ta vara på varenda dag som jag fortfarande är här.

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?