Home sweet home

Sitter i vardagsrummet hos mina föräldrar.
Ofattbart.
Planet landade kl 16.55 på Vasa flyplats i onsdags. Tycker inte om att flyga och flygningen mellan stockholm och vasa var denna gång av den sämre sorten. Bumpigt och skakigt.
Mn fina pappa väntade på mig i ankomsthallen, själv blev jag tårögd och fick jag vända bort huvudet medan jag väntade på bagaget.
En stor kram, sen satte vi oss i bilen och styrde kosan mot minimani. Ja, minimani.
Jag kunde ju inte komma hem tomhänt efter mammas födelsedag.
Köpte en blombukett och åkte hem.
Hela vägen hade jag e löjligt litet leende på läpparna.
Fick krama hunden, tårar i ögonen nummer 2.
En snabbrunda genom huset, för att se om allt var som vanligt.
Pappa ringde och lurade syster att komma hit, tårar i ögonen nummer 3.
Är det inte fånigt, att just i såna här situationer när man gärna skulle säga något, ja då blir man tyst för att svälja ner den där klumpen i halsen?!
Hög på adrenalin som jag var for jag iväg till stan med henne för att handla mat.
Hann med ett samtal till moster också.
Träffade lillen, som nog inte kände igen mig mera. Han hade växt otroligt mycket, tultade till och med på egna ben.
Överraskade även lillebror senare på kvällen.
Hela den kvällen var det svårt att hållas på marken, ville liksom bara hoppa mig fram.
Har träffat annan släkt och vänner och bara njutit.
Upptäckt ännu mera skillnader mellan Finland och Nederländerna och saknat Breda.
Även om det är hur skönt som helst att vara hemma, även om jag inte överhuvudtaget vill sätta mig på det där planet 14.00 imorgon, så längtar jag tillbaka.
Avundsjukan steg inom mig igår när Pe berättade att de redan varit till Brugge.
1½ månad kvar nu.
Tiden går alltför snabbt.
Till midsommar borde jag igen vara hemma här. Här där man inte ens kan gå till butiken utan att stanna och prata med kända eller mindre bekanta. Här där jag kommer att jobba dubbelt  i juli, som vanligt.
Men här har jag samtidigt min bas, min familj, men från och med det här kommer hjärtat nog att vara tvådelat.
Nu får det vara nog med sentimentalsnack. En kvick dusch (ur en dusch som det faktist kommer vatten ur) och sen njuta av dagen.
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?